En vecka kvar...

Förra veckan var ritkigt bra, rolig och utmanande och alla vi klickade riktigt bra med Jared som var vår talare. Vi kommer få möjligheten att träffa honom igen i Dominikanska Republiken en gång och även under vår sista vecka här innan vi alla åker hem igen.
 
Vi har nu haft 10 veckor utav lektioner, så galet! Vi har börjat på den 11e och om en vecka åker vi till Dominikanska Republiken. Min tid här har varit omtumlande, omvälvande, utmanande, galen, fantastiskt och jobbig.
Jag känner mig taggad inför outreach och redo att åka härifrån. Redo att göra någonting annat.
 
Denna vecka har vi Biblisk Världsbild med Daniel Holmberg (inte svensk, haha). Det kommer vara mycket information men väldigt nyttigt inför outreach då vi kommer möta lite utav en kulturkrock.
 
I helgen hade jag möjligheten att dyka med utrusting och allt. Det var helt galet fantastiskt! Så häftigt att Gud inte bara skapade en vacker miljö på land utan även under vattenytan!

Har inte tid att skriva så mycket mer just nu, det kommer komma ett till inlägg till helgen då jag kommer berätta lite mer om vår outreach.
 
I veckan kommer vi vara sista gången med barnen i Paradise Mills, sista Community Night och sista bönestunden i Christiansted.
 
På fredag kommer vi få möjlighet att hjälpa till under en ungdomssamling i en utav församlingarna här. Dela lite vittnesbörd och leka lekar, ser fram emot det!
 
 -Kärlek från St. Croix!
 
 
 
Jared Peifer
 
Tj spelar djävulen i vårt drama 'Turn Around'
 
Vår grupp som bara blir tjusigare tillsammans med Jared
Jag på väg ner i havet. Får hjälp av Captain Steve
 
Jag i havet!

Kommentarer:

1 Vickis:

Jag vill bara säga hur fantastisk stolt jag över att du vågade åka ut till Karibien (av alla ställen ;P) på en DTS. Jag kan förstå att det måste kännas jobbigt ibland, men eftersom jag vet vilken stark tjej du är så kommer allt lösa sig!
"Förtrösta på Herren av allt ditt hjärta, och förlita dig inte på ditt förstånd. På alla dina vägar må du tänka på honom, så skall han göra dina stigar jämna" Ordspråksboken 3:5-6
Gud är med dig, Bex! Lycka till i fortsättningen.

Kommentera här: