Snart Outreach!

Sådär, 11 veckor av lektioner och utbildning avklarat! Denna vecka har vart stressig och sorglig. Mycket packande och sen även många hej då.
I tisdags var det vår sista gång tillsammans med barnen i Paradise Mills. De har påverkat mig på så många sätt och det var med ett ledsamt hjärta som jag sa hejdå. De kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!
I tisdags kväll efter dansen som vi övat bakade vi tjejer SugarCookies tillsammans då det tydligen är något man gör runt påsk. Mycket mysigt att hänga bara vi tjejer!
I onsdags hade vi vårt sista Community Night ("gudstjänst" som är öppet för allmänheten). Jag, Sarah, Faith, Amélie och Luke ledde lovsången vilket gick helt okej, haha. Sen så visade vi upp ett av de draman vi övat in. Alla var så duktiga och vi är nog mer eller mindre redo för Outreach, haha.
Igår kväll (fredag) hade vi möjligheten att få leda en ungdomssamling i en utav församlingarna här på St. Croix. Vi lekte lekar, jag, TJ och Sarah delade lite från våra liv och sen hade vi lovsång med bön och samtal. Jag fick möjligheten att be för och prata med tre tjejer där, fick dela lite mer om vad Gud gjort i mitt liv och det var fantastiskt! Detta är vad jag brinner för. Att få dela med mig av vad jag lärt mig och få bygga upp tonåringar. En sån välsignelse!
 
Denna vecka har vi haft Biblisk världsbild (Biblical Worldview) med Daniel vilket har varit enormt lärorikt och nyttigt! Mycket som vi kan änvända i Dominikanska Republiken och som kan hjälpa oss respektera deras kultur mer.
 
 
Jaha, så nu är vi halvvägs. Imorgon, söndag, så bär det av till Santiago, Dominikanska Republiken där vi först under 5 dagar ska få sättas på prov i sammarbete och uthållningen. Survival Camp, NIKO, kommer att vara enormt utmanande då vi helt ärligt inte vet ett skvatt. Vi vet vad vi får ha med oss men mer än så vet vi inte. Galet läskigt men också väldigt spännande!
 
Efter detta beger vi oss till UMUbasen i San Pedro ( http://www.ywamsanpedro.org/ ) där vi ska ha en vecka till av undervisning, Evengelisation, och sen en vecka av Outreach. Vi kommer sammarbeta mycket med basen och hjälpa dem på de områden de redan arbetar. Det kommer bli mycket med barn och även visa upp våra draman. Språket sätter en hel del gränser för vad som är möjligt men det kommer nog bli riktigt bra!
 
Efter dessa veckor kommer vi ha ett "avbrott" då vi beger oss till en Konferens för UMUbaserna i Karibien ( http://ywamcaribbean2014.org/ ). Vårt team är där ansvarig för alla UMUbarn. Vi kommer varje dag ha två pass där vi ansvarar för dem. Det blir undervisning, lekar, pyssel och annat skoj.
 
Efter denna vecka åker vi sen tillbaka till basen i San Pedro och är där en vecka till. Sen åker vi till en UMUbas i ett ställe som heter Jarabacoa ( http://ywamdr.com/locations-2/jarabacoa/ ). Där kommer vi spendera resten utav vår Outreach och även där hjälpa till med de arbeten de redan startat.
 
Så detta är en liten beskrivning av vad vi ska göra de kommande 10 veckorna. Det är mycket möjligt att det ändras och det är svårt att planera i detalj vad vi kommer göra men detta är "helheten".
Be gärna för oss och jag kommer försöka skriva lite inlägg och berätta hur det går. Inte säkert att jag kommer kunna skriva varje vecka som jag kunnat här men ska försöka hålla er uppdaterade.
 
Om det är så att du känner att du skulle vilja välsigna mig med ett bidrag så tar jag tacksamt och med stor glädje emot det. Jag ber inte om några stora summor men om du känner att du kan/vill/ska bidra med något litet, det är stort i mina ögon. Framför allt behövs det böner för oss, mig, de människor vi möter och alt som ska hända. Gärna många böner för enighet i vårt team! Det är viktigare än alla pengar.
Mitt kontonummer är 954 168 0
Mitt clearingnummer är 9271
 
Tack för allt stöd dessa veckor och jag hoppas att ni alla vill fortsätta följa mig och be för mig för det äventyr som jag nu ger mig in på.
 
 -Kärlek från St. Croix!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Farmor och Farfar:

Tack så JÄTTEMYCKET för det fina brevet. Vi blev SÅÅÅ glada. Påsken har varit bra. Vi har firat Pontus på långfredag och Peter, Vickis och Martin på påskaftonen. Det gick bra. vi fick åka med Stefan ner och med Ilja och Stefan hem. På påskdagen var vi till Kungsporten på gudstjänst med 500 ungdomar. (Tre dagar) Fantastiskt, Sen guidade Peter oss runt i Jönköping. Vi solade vid piren i Vättern inte längt från deras lägenhet. Vi är så tacksamma för våra underbara barn och barnbarn. Det går rätt så bra med farfar. Vi tar en dag i sänder. Vi fortsätter att be för dig och längtar efter att få träffa dig igen. Tiden går så fort och snart är du hemma igen. Många kramar. Farmor och Farfar (med skrivhjälp av Stefan som också hälsar)

Kommentera här: