Hej världen!

Ännu en vecka har passerat. Har inte riktigt vant mig vid hur snabbt veckorna passerar. Vi har redan vart här i fyra veckor, galet!
Förra helgen var ännu en bra helg. Som sagt så var vi ute och åt middag i lördags för att fira Jayden. Jag åt en Lobstersallad, mycket gott!
 
Denna vecka har temat vart 'Guds Fadershjärta' och vi har haft en man som heter Irving Perez här och talat om det. Det är ett utmanande tema vare sig du har världens bästa mänskliga pappa eller inte och jag måste säga att jag har njutit hundraprocentigt!
 
Om ca 6 veckor åker vi iväg på NIKO, äventyrsgrejen som skulle ha vart i Puerto Rico. Det har ändrats pga av olika omständigheter så vi kommer nu åka till Dominikanska Republiken och göra den. Yes, du läste rätt. Samma ställe som min Outreach går till. Efter dessa fem månader kommer jag att ha befunnit mig över näst intill hela DR.
Det är inte klart än om vi behöver åka hem efter NIKO för att sedan en vecka senare åka tillbaka eller om vi har möjlighet att stanna någonstans i DR. Återstår att se. Be gärna för oss!
 
I tisdags passade jag även på att ta med kameran till Paradise Mills, området vi är i och leker med barnen varje tisdag.
 
I torsdags var det dags för den stora slakten av kycklingarna (vuxna tuppar). Vi blev tvungna att döda alla på en gång då hundarna lyckats grabba åt sig några. Så mina damer och herrar, jag har dödat min första tupp. Det var svårt men inte så mentalt jobbigt som jag trodde det skulle vara. Vi ser ju att de har de bra här och det hela utförs väldigt snabbt. Men jag stog på knäna hela tiden och man behöver använda musklerna väldigt mycket. Så morgonen därpå märkte jag att jag hade träningsverk i rumpan, udda? JAG VET. Haha
 
Idag har vi vart ute och sprungit igen, och jag slog mitt rekord här i St. Croix. Fyra varv runt den rundan vi springer som då blir lite drygt 5 km. Mycket stolt över mig själv!
 
Imorgon är det kyrka och jag ska göra mitt bäst för att klä mig så blått och gult som möjligt. Kommer få möjlighet att se matchen här och jag kommer ha en hel del motstånd då det finns ett antal Kanadensare här. Jaja, Heja Sverige!!
 
Hoppas ni alla har det bra, saknar er! Guds välsignelse!
 - Kärlek från St. Croix!
 
Middag på en resturang som heter Romrunners
Jayden är tjejen i blå klänning
 
Amélie och Nicole visar sin bästa sida
 
Luke provar mina solglasögon, snyggt?
 
Quanicia och Grace(Konateamet) på Paradise Mills
 
Vet inte denna killes namn, men söt är han!
 
Min nya kompis Malik
 
Atiba i knät på Haley
 
Luke och Collin spelar en scen från 'den förlorade sonen'
 
Hela Konateamet med en del utav barnen från Paradise Mills. Detta var Konateamets sista gång där.
 
Söta E.J som gjorde detta när jag bad honom att le fint, haha.
 
Jag och tuppen jag dödade
 
Vårt team tillsammans med Irving, vår talare.
 
 

Kommentarer:

1 Pappsen:

Darling, grymt fina bilder!

Kommentera här: