Hejhej!

Det har nu gått en vecka sen jag senaste skrev, så jag tänkte försöka lite kort beskriva de saker vi gjort.
 
Helgen bestod av slappande vid poolen och bara njuta av ledighet. Lärt mig en ny lek som heter T-game, en golf tee släpps ner på botten av poolen och när man ser den ska man hoppa i efter den och måste lyckas ta den på första försöket. Galen sport men enormt rolig!
 
När veckan började hade vi ett nytt tema, denna gång, 'Worship and Intercession' vilket helt enkelt handlar om loprisning, lovsång, bön och hur vi kan få en intimare realtion med Jesus och den Helige Anden. Vi hade Jeff och Bethany Mootz från IHOP (International House of Prayer) här för att undervisa kring det temat.
Det har varit väldigt utmanande, men denna gång mer pga av språk då de båda pratar fort och använder en hel del svåra ord, men det jag har hängt med på har varit enormt bra!
Vi har fått profetiska tilltal vilket alltid är spännande! Något att tänka och be över.
 
I måndags fick vi reda på vart vår Outreach kommer gå någon stans. Det blir Dominikanska Republiken!!
Allt är inte bestämt än men än så länge vet vi att vi den första veckan kommer vara med på en UMU konferens för de Karibiska teamen. Sen så kommer vi under resten av oureachen bo på två olika UMUbaser, en i mer citymljö och en i bergen.  http://ywamdr.com/locations-2/jarabacoa/  och  http://www.ywamazua.com/home.html
Vi kommer kanske även få möjlighet att åka över till Haiti en vecka eller så men inget bestämt än.
 
Igår hade vi fasta. De på basen fastar första torsdagen i varje månad från frukost och lunch. Jag ar aldrig fastat från mat förut så det ver en ny upplevelse men intressant, utmanande och lärorikt!
 
Till helgen ska vi mest slappa vid poolen och bara umgås tillsammans. På söndag efter gudstjänsten så kommer jag och en till från min klass få möjlighet att hjälpa till att dela ut mat till hemlösa på ett härbärge här på ön så det ser jag fram emot.
 
Fortsätt gärna be för mig, vår klass och nu även vår outreach. Tack för alla böner och stöd! Ni är så värdefulla! Saknar er massa!
  -Kärlek från St. Croix!
 
När det är brist på tvättlinor utomhus så får man vara kreativ. Såhär såg vårt rum ut resten utav dagen.
 
Collin är nöjd med en bok i sin hand.
 
I T-game så får man försöka knuffa i varandra, mycket roligt!
 
Enormt rolig bild!
 
Lycka när jag får befinna mig i vatten i värmen!
 
Vi lekte krig med barnen... kan nog säga att de vann.
 
Fina tjejerna. Jayden, Ashley, Faith och Sarah
 
Jag och Ashley... och sen Jayden i bakgrunden.
 
Nere i Christiansted och ber för ön varje torsdag.
 
Fauger, baseleader
 
Dylan, sonen till ett par som är här och hjälper till, ger mycket glädje till basen!
 
Kelsey ber för St. Croix.
 
Vi alla samlades vid flaggan och bad innan vi åkte hem.
 
 

Kommentera här: