Två Månader

Jag har sagt det förut men det är värt att sägas igen... Tiden går läskigt fort!
Vi har nu haft 8 veckor av lektioner, två månader. Och det är endast tre veckor kvar innan NIKO och Outreach. Waow!
Igår fick vi säga hej då till Mark och Bonnie som vart med oss i två veckor. Tråkigt men de kommer troligen befinna sig på YWAM konferansen in DR så då ser vi dem igen.
Denna vecka är det dags för ämnet Relationer. Alla möjliga relationer ska diskuteras. Vi kommer inte ha en ny gästtalare denna vecka utan vår eminenta DTSpersonal kommer att stå för undervisandet. Ser fram emot en förhoppningsvis inte lika intensiv vecka!

I onsdags fick vi förmånen att kliva upp 5.20 på morgonen för att bege oss till den östra spetsen, Point Udal, och se på soluppgången. Vi lovsjöng och bad och det var så vackert. Ett bra sätt att påminna sig om denna fantastiska skapelse vi lever i.
 
Denna helg har det vart mycket mer slappt. Igår (lördag) var vi på stranden i Fredriksted ett antal timmar. Vi snorklade i drygt en timme, badade, solade och åt pommes (att det kan vara så gott är svårt att förstå ibland).
På kvällen kom tröttheten ikapp mig och jag kände att en filmkväll i min ensamhet inte skulle sitta fel. Det blev 'En Prinsessas Dagbok', härlig film det där, haha.
 
Idag (söndag) var vi i kyrkan igen. Denna gången till en mer traditionell kyrka. Påminde lite om svenska kyrkan hemma, mycket upp och stå, sitta ner igen för att några minuter senare stå upp igen. Även psalmer och färdigskrivna böner. Härligt, haha. Det var dock lite fint att sista sången vi sjöng var O store Gud (någon måste ha skvallrat att jag skulle dit, haha).
Gudstjänsten var avklarad på en timme vilket inte är något jag klagar över då vi i princip är i kyrkan varje dag.
När vi kom hem låg jag vid poolen lite drygt en timme, åt lite, sola lite till och sen skrivit klart min journal och skypat med familjen.
 
Ikväll ska vi ha ett försenat födelsedagskalas för Emma som fyllde 3 förra helgen. Det blir utomhusbio med popcorn, brownies och lemonade. Filmen vi ska se är Frozen! Äntligen! Ser fram emot detta!
 
Hemlängtan denna vecka har varit större än vanligt. Allt bekant, familjen, vännerna är något som saknas i min omgivning. Men trots det så trivs jag som fisken i vattnet här och har fantastiska nya vänner här. Bävar inför dagen jag kommer behöva säga hej då till dem, den närmar sig väldigt fort.
 
Jag hoppas att ni alla har det bra och välkomnar våren med öppna armar. Jag skickar lite sol till er...
 
- Kärlek från St. Croix!
 
 
 
I väntan på soluppgången.
 
Vacker sol. Allt jag kan säga.
 
Panorama.
 
Och så jag som hoppar, haha.
 
 

Kommentera här: