Första riktiga dagen

Idag behövde vi inte vakna fören tio, underbart, för en fantatstiskt god brunch. REsten av gänget kom igår så vi är nu alla DTS-are på plats. Ikäll kommer det bjudas på en middag med vad jag tror är mat som är typiskt St. Croix.
Vi har haft rundtur på stället och vi var några som gick ner till Kmart och kika lite.
 
För mig är detta en enorm kulturchock, inte bara att jag ska anpassa mig till den amerikanska kulturen, jag ska även försöka anpassa mig till kulturen i St. Croix vilken verkligen är en ö-kultur. Värmen är fortfarande lite överraskande varje morgon men det fläktar underbart.
 
Språket är lite utmanande, speciellt småpratandet, jag kn ju engelska men att småprata är svårare än man kan tro, och just nu är det ju ganska stelt, bara för att det är i början liksom men det blir nog enklare så småning om.
 
I mitt rum bor jag och två andra tjejer, vi har ett eget badrum vilket är fantastiskt skönt! På basen har de ett antal byggnader, stora grönytor, ett grönsaksland, en basketboll plan och en pool som de snart, snart är helt klara med.
Jag testade att spela lite basket med två av mina klasskamrater idag och efter ett tag var jag helt okej. Jag kanske har missat mitt kall i livet, att spela proffessionell basket, haha.

Här är lite bilder jag tog idag, en första smak på hur det är jag lever.
   -Love from St. Croix!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Pappsen:

Gött att höra att ni är igång! Och det där med basketen...hmm, det måste vi testa när du kommer hem! Ja menar, blir du proffs så kan ju din gamle fader casha in lite kosing också...

2 Anonym:

Gott att höra från dig! Ha det bäst! Kram Elisabeth o Mats

Kommentera här: