Halvvägs

Vi är nu halvvägs genom Lecture Phase, 6 veckor har passerat. Så galet! Denna vecka hade vi Identitet och Ivan Roman har undervisat.
Det har vart enormt intensivt, både för kropp, själ och ande. När det kommer till Identitet i Kristus så har vi många lögner om oss själva som är lättare att tro på än det som faktiskt är sant. Så att ändra den inställningen är påfrestande och det kommer nog kräva resten av livet att få det rätt. Men vad underbart det är när man börja förstå hur Gud ser på mig och hur mycket Han älskar mig, underbart.
Nu under helgen så blir det mycket slappande. En del är iväg till stranden idag men då jag har en del att fixa beslutade jag mig för att stanna hemma.
Hemma, det känns helt rätt att säga det. Sverige är fortfarande HEMMA men St. Croix är mitt hem nu också och det är befriande att kunna ha den inställningen.

Igår fick jag dock en fin påminnelse om Sverige. Ett paket kom från min underbar tonårsgrupp i kyrkan. Det innehöll mumsigt godis (framför allt svensk choklad som det är brist på här, haha), en anteckningsbok (som behövdes), fina brev och sen en leksakshammare som jag starkt misstänker är "stulen" från kyrkans förskola, Nejlian. Tack fina ni! Saknar er!
Det var nog allt för denna gången.
 -Kärlek från St. Croix
 
 
Bön för Ivan och hans fru Erica innan det ger sig av.
 
Hela gänget med Ivan och Erica. Bredvid mig sitter även Kelsey som är staff för vår DTS.
 
Allihopa igen, denna gången lite mer naturliga, haha.
 
Underbara presenten jag fick från min tonårsgrupp!
 
 

Kommentarer:

1 Helena Daleskog:

Kul att se och läsa om hur du har det Rebecka! Stor kram till dig från ett idag soligt och vårigt Örebro!

Kommentera här: