V-day!

Happy Valentines Day! Glad Alla Hjärtans Dag!

Idag var det alla hjärtans dag och då jag är med amerikaner så är det bara att ta in allt och gå in för det.
Det knackade på dörren vid 6.43 i morse och då var det killarna som väckte oss med ett kort där de skrivit fina saker och en chokladkaka, fint! Under frukosten gav jag ut lappar till de i min klass som jag skrev dagen innan. Jag föredrar att skriva vad jag tycker än att säga det, haha.
Innan lektionen fick vi även två valentineskort av Hannah och Sarah, två barn till staff här. Love it!
 
Så nu har jag sagt lite om det, nu kan jag även berätta att vi denna vecka haft 'Helige Anden' som tema och Dick och Lois Landis har vart här och pratat om det. Två mycket visa människor, uppskattar dem!

Förra fredagen fick vi möjlighet att gå på en mini marknad/festival i Christiansted som heter Jump Up, det är ett väldigt lokalt evenemang med musik, typisk mat från ön och alla affärer är öppna. Det var kul att dras in i det och uppleva St. Croix på riktigt.
 
Igår var vi nere i Christiansted och bad för ön igen och vi var några som skrev böner och ord på asfalten, mysigt!
 
Imorgon (lördag) ska vi i klassen åka in till Christiansted och äta god mat för på söndag fyller Jayden 19, woho! Ser fram emot det, en mysig grej med bara oss liksom.
 
Slås av hur mycket jag trivs här, underbart! Fortsätt gärna be för oss och nästa gång jag uppdaterar ska jag ta med lite bilder från vår outreach vi gör här på ön varje tisdag. Vi är i ett lite fattigare område och leker med barnen där, sjunger och berättar om Jesus, fantastiska barn!
- Kärlek från St. Croix!
 
Jag när jag prata med mamma och pappa, lycka!
 
Sarah, Amélie och Nicole, vackra flickor!
 
Amélie och jag!
 
Denna höll jag faktiskt, kan inte fatta att jag våga!
 
Vår grupp tillsammans med Dick och Lois!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Brevet och chokladen jag fick idag av killarna!
 
Konateamet skrev detta till oss.
 
Jag och mina Valentines-gåvor!
 
Var tvungen att lägga upp denna bilden då jag blev riktigt överaskad när jag såg den. Kendall, en av mina DTS-ledare!
 
 
 
 

Kommentera här: