Liten summering

Det har nu gått en helg och jag tänkte försöka sammanfatta det lite åt er.
I fredags kväll bjöds vi på en middag som var fantastiskt god, det var mat som är typisk för St. Croix.
 
Under lördagen så hade vi först rundtur på öns östra sida, vi åkte i en van till öns östra spets, och jag slås konstant utav hur vackert det är här, vattnet är så otroligt blått så det gör nästan ont i ögonen.
Efter lunchen så badade vi i havet, grillade och jag övervann min rädsla i att hoppa från högre höjder. Vi befann oss vid en pir som var ca 3,5 m över vattenytan och jag vågade att hoppa... Inte nog med det, jag vågade tom att dyka, trodde aldrig att jag skulle göra det men jag gjorde det och jag är enormt stolt över mig själv!
 
Under söndagen var vi först i en lokal kyrka här och sen bafann vi oss vid poolen på basen under resten av eftermiddagen, så jag jobbar på brännan, haha. På kvällen gick alla vi i klassen upp till toppen på the sugar mill, som är ett torn, och satte oss där och bad för den kommande tiden, för vår klass och för det Gud vill göra i våra liv, enormt uppmuntrande och bra för vår grupp. Det kändes verkligen som att det förde oss alla närmre varandra.
 
Idag var första dagen med lektioner och temat för denna vecka är 'Att höra Guds röst', det kommer nog att vara både utmanande och så lärorikt.
 
Tack för alla böner och jag ber för er alla! Enorma kramar och kärlek från mig på St. Croix!
Detta är jag och en av de Canandensiska tjejerna som heter Faith. Vi bar matchande outfits under fredagens middag så det var tvunget att dokumenteras.
 
Den stora rummet på basen. Här är mötena, lektionerna. Vi kan spela spel här eller bara hänga.
 
Från vänster; TJ, Luke och Faith. Det blåa gänget. Denna bild är tagen på öns östra spets.
 
Hela vår galna klass! Från vänster; Faith, Jayden, Ashley, Sarah och sen TJ, jag, Amélie, Luke and Collin.
 
Det underbart vackra havet som omger ön jag bor på.
 
En annan bild som togs under turen runt ön.
 
En utav de många liguaner vi såg under turen.

Kommentarer:

1 Pappsen:

Darling, ser ju great ut det där! Det lär inte lida någon större nöd på dig under dessa månaderna inte...gött!

2 Anne:

Vad härligt det ser ut! Kul att kunna följa dig på bloggen. Puss och kram!

3 Hallman:

Härligt! Önskar dej allt gott! Njut! God bless!!

Kommentera här: